افزایش ۲۵ درصدی سرعت اینترنت دنیا

به گزارش آکامای سرعت اینترنت و ارتباطات باند پهن دنیا، به طور پیوسته در حال افزایش است. طبق آمار وضعیت اینترنت در سه ماهه اول ۲۰۱۲ که به تازگی توسط Akamai منتشر شده، هم اکنون میانگین جهانی اینترنت پرسرعت، 2.6 مگابیت بر ثانیه است که در مقایسه با 2.3 مگابیت سه ماهه گذشته رشد مناسبی را نشان می دهد. 


به گفته آکامای سرعت اینترنت در یک سال گذشته بیش از ۲۵ درصد رشد داشته است. کره جنوبی همچنان با میانگین سرعت 15.7 مگابیت بر ثانیه، سلطان ارتباطات دنیا است. ایالات متحده هم با اینکه نتوانسه رتبه ای بهتر از دوازدهم را از آن خود کند، با رسیدن به میانگین 6.7 مگابیت بر ثانیه، رشد ۲۹ درصدی را نسبت به سال گذشته و رشد ۱۷ درصدی را نسبت به سه ماهه آخر ۲۰۱۱ نشان می دهد. 


آکامای می گوید که اینترنت همچنان در حال رشد است. این شرکت طی سه ماهه اول ۲۰۱۲ بیش از ۶۶۶ میلیون آی پی را ثبت کرده که از ۲۳۸ کشور جهان به پلتفرم هوشمند آکامای متصل شده اند. که این میزان به معنی افزایش ۶ درصدی نسبت به سه ماهه چهارم ۲۰۱۱ و همچنین افزایش ۱۴ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل است. و جالب اینجا است که این رشد بیشتر در کشورهای کوچک اتفاق افتاده است. 


افزایش تعداد کابران اینترنت با سرعت و پهنای باند بالا هم نسبت به سال قبل کاملا معنی دار بوده است. هم اکنون در کره جنوبی بیش از ۵۳ درصد کاربران از اینترنت پرسرعت بهره می برند. این میزان در ژاپن ۳۷ و در هنگ کنگ ۲۸ درصد است. در لاتویا ۲۶ و در هلند ۲۴ درصد مردم را در بر می گیرد. آکامای می گوید که طی این مدت زمان ۱۲۵ کشور سرعت اینترنت خود را افزایش داده اند و در ۱۰ کشور شاهد کاهش سرعت بوده ایم. 


البته در بازار ارتباطات موبایل داستان به گونه دیگری رقم می خورد و آلمان تاج سریع ترین شبکه موبایل را (با سرعت ۶ مگابیت در ثانیه) بر سر گذاشته است. بیش از ۶۵ اپراتور در دنیا سرعت بیش از یک مگابیت بر ثانیه را عرضه می کنند و تنها سه اپراتور سرعت اینترنتی کمتر از ۵۰۰ کیلوبیت بر ثانیه دارند. البته تماشای مقایسه ۵ ساله آکامای درباره میزان استفاده از تماس صوتی و تبادل اطلاعات از طریق موبایل هم خالی از لطف نیست.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد