چین قطار آزمایشی اش را با سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت رونمایی کرد



شرکت CSR Corp Ltd که بزرگترین فراهم کننده حمل و نقل ریلی در چین به حساب می آید از قطار جدید اش پرده برداری کرده است. قطاری که شبیه شمشیر باستانی چین طراحی شده و قادر است با سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند. 

قطار جدید در حال حاضر از شش واگن تشکیل شده و برای ساخت آن از فیبر کربن و پلاستیک استفاده شده است. 

چین بعد از یک سری حوادث ریلی در سال ۲۰۱۱ تصمیم به راه اندازی یک سیستم حمل و نقل ریلی امن و پر سرعت گرفته و با اختصاص یک بودجه یک تریلیون دلاری قرار است تا پایان سال آینده میلادی ۱۳ هزار خط ریلی جدید برای قطار های پرسرعت تاسیس شود و این خطوط تا سال ۲۰۲۰ به ۲۰ هزار کیلومتر خواهد رسید. 

این قطار که نمونه ای آزمایشی برای ساخت مجموعه ای از قطار های پرسرعت در این پروژه به حساب می آید از این هفته کار خودش را برای بررسی های بیشتر آغاز خواهد کرد و بر اساس نتایج به دست آمده بر روی این طرح، قطارها پر سرعت چینی برای خط راه آهن جدید تولید خواهد شد.

معرفی Alienware X51 غول کوچک دل برای بازی های رایانه ای




اگر طرفدار بازی های کامپیوتری باشید احتمالا با کامپیوترهای سری Alienware شرکت دل که مخصوص بازی طراحی شده اند آشنا هستید. اما در کنار طراحی عالی و سخت افزار فوق العاده، به یک جیب پر پول هم برای داشتن یکی از آنها نیاز دارید. 

حالا شرکت دل مدل جدیدی از کامپیوترهای رومیزی این سری به نام Alienware X51 را معرفی کرده که کوچک ترین و ارزان ترین کامپیوتر از این خانواده به شمار می رود. اما با این وجود همچنان شما را از خودش راضی می کند.


این کامپیوتر که با قیمت ابتدایی ۶۹۹ دلار وارد بازار می شود با پردازشگر 3.3GHz از نوع Core i3-2120 ارایه می گردد و البته با پرداخت پول بیشتر می توانید آن را ارتقا هم بدهید. کارت گرافیک هم Nvidia GeForce GT545 با یک گیگابایت رم GDDR5 است. و رم کامپیوتر نیز انتخابی از ۴ یا ۸ گیگابایت خواهد بود.


مطلب ادامه دارد

ادامه مطلب ...

راهنمای مراقبت از باطری وسایل الکترونیکی‎





سال هاست که نسل جدید باطری های لیتیومی جایگزین باطری های نیکلی شده است؛ این جایگزینی شبهات بسیاری را برای کاربران جهت نگهداری از باطری دستگاهشان به وجود آورده و این شبهات و نگرانی ها با توجه به تفاوت های این دو نسل باطری چندان بی راه نمی باشد. در این نوشته سعی داریم با مطرح کردن روش هایی، باطری دستگاه خود را سالم تر نگه داریم. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

ادامه مطلب ...

لو رفتن کارت گرافیک های انویدیا در سال ۲۰۱۲



اگر می خواهید بدانید شرکت انویدیا در سال ۲۰۱۲ قصد دارد چه محصولات داغی وارد بازار کند کافی است همین مطلب را بخوانید. چرا که لیست GPU های سری کپلر ساخت امسال این شرکت با جزییات لو رفته است. حالا می دانیم که سال ۲۰۱۲ باید منتظر چه چیزهایی باشیم. 

شرکت انویدیا تصمیم گرفته در سال ۲۰۱۲ سری Kepler را جایگزین جی پی یو های Fermi بکند. هر چند در ابتدا قرار بود این سری را در سال ۲۰۱۱ در بازار ببینیم. تمام کارت های این سری مبتنی بر PCI-E 3.0 خواهند بود و بر پایه معماری ۲۸ نانومتری ساخته می شوند. 

در صدر آنها GTX 690 با قیمت ۹۹۵ دلار قرار دارد که تا سه ماهه سوم سال جاری میلادی وارد بازار نخواهد شد و با سرعت Shader 1.5GHz و Core 750MHz و با دو حافظه 1.75 گیگابایتی از نوع GDDR5 وارد می شود. 

اگر دنبال ارزان ترین مدل هم می گردید باید سراغ GTX 640 بروید که ۱۳۹ دلار خواهد بود. 

مشخصات و قیمت هشت محصول اصلی کپلر انویدیا، به همراه زمان تقریبی ورود به بازار را در جدول زیر مشاهده می کنید: